Het antwoord op dit soort vragen en de stappen die u hiervoor moet en wil zetten, zijn voor elk kantoor weer anders. U bent immers ondernemer en heeft zo uw eigen ideeën over de toekomst van uw accountantskantoor.
De weg naar uw stip aan de horizon is niet altijd eenvoudig. Denk aan de (technologische) ontwikkelingen die razendsnel gaan, kwaliteitseisen die hoog zijn en personeel dat niet voor het oprapen ligt. U zult daarom moeten innoveren, de boel opschudden en af en toe kritisch naar uw organisatie kijken. Kansen signaleren in uw omgeving, bijvoorbeeld door samenwerking met externe partijen die uw organisatie en dienstverlening versterken. Een strategiesessie helpt u hierbij.
De aanleiding is vaak heel verschillend
Wellicht speelt er gericht een vraagstuk, bijvoorbeeld dat u wilt groeien of dat u zoekt naar een nieuw verdienmodel. Misschien wilt u gewoon eens met elkaar brainstormen over een bepaald thema om tot nieuwe inzichten te komen. Soms is het nodig om issues te concretiseren: problemen die onder de waterspiegel lagen naar te boven halen, te benoemen en er met elkaar over spreken.
Lees verder in de SRAspecial 2018
SRAspecial 2018
Benieuwd naar andere artikelen uit de SRAspecial 2018?
Lees hier de gehele SRAspecial 2018