Thuis in uw branche

BiZ biedt mkb-ondernemer én kantoor onderscheidende meerwaarde

  • Publicatiedatum: 2-2-2015

SRA-kantoren kunnen zich door de inzet van benchmarkingtools vanuit het platform Branche in Zicht beter onderscheiden in de mkb-markt. Adviseurs bespreken andere onderwerpen met hun klanten in het mkb én krijgen van hen een hoger cijfer voor klanttevredenheid.

Recent online onderzoek (december 2014) onder gebruikers en niet-gebruikers (directeuren en vennoten bij SRA-kantoren) naar de bekendheid, inzet en meerwaarde van Branche in Zicht (BiZ) toont bovendien aan dat 24% van de respondenten meer omzet realiseert, 46% meer advieswerk krijgt, 56% meer klantencontacten creëert en 45% nieuwe klanten binnenhaalt.

Voornaamste gespreksonderwerpen met mkb-ondernemers die meerwaarde bieden zijn onder meer personeels- en huisvestingskosten, de voorraadpositie en brutomarges die afwijken ten opzichte van de branche, én de kansen en bedreigingen binnen de branche.

Stevige concurrent

Als het gaat om de bekendheid met en gebruik van benchmarktools onder gebruikers en niet-gebruikers gaat relatieve nieuwkomer BiZ stevig de concurrentie aan met de tools vanuit Cijfers & Trends van de Rabobank. Tools vanuit de brancheorganisaties, de andere banken of ontwikkeld door het eigen kantoor zijn relatief gezien minder bekend en minder gebruikt.

Propositie

Volgens het online-onderzoek heeft platform Branche in Zicht de potentie om flink te groeien als het om het aantal gebruikers gaat. 37,5% van de respondenten (niet-gebruikers) geeft aan op dit moment nog niet te beschikken over een BiZ-jaarabonnement, maar dat wel te willen. 63% van de respondenten (gebruikers) geeft aan de segmentatiemogelijkheden van BiZ-rapporten (naar rechtsvorm, regio en omvang) te kennen en te gebruiken. 42% van de niet-gebruikers is daarmee niet bekend.

Meer informatie over BiZ: www.sra.nl/biz