SRA actualiseert gratis werkkostenscan voor ondernemers

• Publicatiedatum: 15-7-2014

SRA heeft de gratis werkkostenscan voor ondernemers aangepast aan de aanpassingen en vereenvoudigingen van de werkkostenregeling die staatssecretaris Wiebes van Financiën onlangs heeft aangekondigd. De online scan leidt tot een praktisch adviesrapport met aandachtspunten voor de ondernemer met en zonder BV, en is onderdeel van een complete toolkit werkkostenregeling waarmee SRA zowel adviseurs als ondernemers ondersteunt.

Met ingang van 1 januari 2015 wordt de werkkostenregeling –op aanbeveling van onder meer NOAB en SRA- in aangepaste vorm definitief ingevoerd. Ondernemers die tot nu toe nog geen gebruik maakten van de wkr, hebben dus minder dan een half jaar om zich voor te bereiden op de noodzakelijke overstap. Ook al zijn de voorgestelde aanpassingen en vereenvoudigingen nog niet definitief afgekaard in de Tweede Kamer, toch heeft SRA deze vast verwerkt in de gratis, online werkkostenscan. Ondernemers weten op deze manier in een handomdraai wat hen te wachten en te doen staat.

Toolkit

Naast de online scan biedt SRA adviseurs en hun klanten ook een geactualiseerd e-book Fiscale Beloning, met praktische tips voor werkgevers. Adviseurs kunnen bij SRA terecht voor meer ondersteuning in de vorm van cursussen en de onlangs gelanceerde Nieuwsbank (actuele klantinformatie). Bureau Vaktechniek tenslotte heeft de praktijkhandreiking Werkkostenregeling inclusief rekenmodel aangepast aan de flexibilisering van de werkkostenregeling, de introductie van het noodzakelijkheidscriterium en de praktische administratieve verwerking en afrekensystematiek die aansluit op de bestaande administratie in het MKB.