De omgeving en business van uw klant ontwikkelen snel. Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol. Steeds meer bepaalt de keten wat uw klant moet doen. Hoe helpt u uw klant bij deze transitie? En hoe vertaalt u marktontwikkelingen naar een strategie?
Veel mkb-bedrijven staan aan de vooravond van een transitie. Hoe ondersteunt u uw klant in deze veranderslag? Wat vraagt dat van u als accountant? Hoe helpt u de nieuwste ontwikkelingen en eisen op het gebied van duurzaamheid in het businessmodel van uw mkb-klant te implementeren? Wat is de waardepropositie? En welke stappen moet u als accountant zetten om uw klant effectief te begeleiden naar toekomstbestendigheid?
Een duurzaam businessmodel is de basis voor een goede duurzaamheidsrapportage en -verantwoording, maar ook voor de continuïteit van uw klant. Welke kansen en bedreigingen liggen er op de loer vanuit de wet- en regelgeving, ketendruk én marktvereisten? Hoe komt u samen met uw klant tot een concreet stappenplan? Wat kan uw rol als accountant zijn, en op welke terreinen moet u zich vooral niet begeven?
- Invloed van duurzaamheid op de strategie in het mkb
- Hoe maakt u een snelle analyse van uw klant?
- Van analyse naar transitievoorstellen
- Een nieuw businessmodel, maar ook een nieuw verdienmodel?
- Investering versus continuïteit: hoe helpt u bij de keuze?
- Opzetten van een concreet implementatieplan
- Marktvereisten en ketendruk: waar moet u rekening mee houden?