Sla menu over
Kwaliteit die verbindt

BiZ Workshop: Van cijfers naar klantsucces

Haal meer uit SRA-BiZ en uw klantgesprekken

Voor accountantsorganisaties ligt de toegevoegde waarde steeds meer in het advieswerk, zeker als het gaat om de toekomstige strategie. Je klanten willen immers met je sparren over zaken als: hoe staat mijn onderneming ervoor? Hoe zal mijn financiële positie zich in de toekomst ontwikkelen? En wat is de positie ten opzichte van mijn concurrenten en branchegenoten? Welke keuzes moet ik maken en aan welke knoppen moet ik draaien?

Met SRA-BiZ heb je een uniek middel in handen waarmee je jouw klanten niet alleen antwoord kunt geven op deze vragen, maar misschien zelfs de klanttevredenheid kunt overtreffen. Maar hoe doe je dat? En hoe zorg je dat je medewerkers er daadwerkelijk mee aan de slag gaan?

Vraag een offerte aan

Overzicht

Let op: deze workshop is alleen incompany af te nemen.

Datum & tijd: in overleg te bepalen
Groepsgrootte: in overleg te bepalen
Bestemd voor: Accountant vennoot/medewerker, Teamleider/Relatiebeheerder

Leerdoel

Ik ben in staat om:

  • het gedrag achter de cijfers te herkennen en daarmee mijn klanten te helpen succesvoller te worden en de klanttevredenheid te vergroten
  • adviesbehoeften van de klant te vertalen naar oplossingen en diensten 

Inhoud

  • Waarom branchekennis en wat levert het op?
  • Gebruik van branchekennis en benchmarking
  • Kennis van de klant en zijn branche
  • Het adviesgesprek
  • Vergroten van klantrelatie en klanttevredenheid
  • Implementatie op je kantoor: aan de slag!

Aan de slag met data en duiding geven aan de hand van casuïstiek uit de eigen praktijk:

  • Bespreken casus uit je eigen praktijk
  • Kritische vragen n.a.v. het benchmarkrapport
  • Wat speelt er nu echt bij je cliënt?
  • Adviespunten signaleren en benutten

Laat je inspireren! 

Benieuwd naar de ervaring van een SRA-lid dat deze workshop al heeft gevolgd? Pieter van der Kwaak RA (vennoot bij Lansigt) zegt: "Deze workshop helpt om op een praktische manier na te denken over het businessmodel van je klant aan de hand van benchmarkgegevens." Lees hier meer over de ervaringen van kantoren

Docent

Bert Duurland is adviseur en voormalig manager Marketing & Strategie bij HLB Schippers Accountants Fiscalisten Juristen linkedin

Contact

Team Incompany

Incompany? Vraag hier vrijblijvend uw offerte aan