Sla menu over
Kwaliteit die verbindt

Hoe geeft u leiding aan uw organisatie? Wat is uw persoonlijke stijl?

Communicatie en gedrag van het bestuur en partners zijn van grote invloed op een kwaliteitsgerichte cultuur. Het bevorderen en verankeren van een kwaliteitsgerichte cultuur binnen het accountantskantoor is een belangrijk thema. En dat blijft het voorlopig ook.

Team

U geeft het 'goede' voorbeeld

Uit vele onderzoeken blijkt dat voorbeeldgedrag een onmiskenbare schakel is. Uw gedrag is bepalend voor zowel individuele teamleden als het team. De vijf belangrijkste aspecten van voorbeeldgedrag:

  • Resultaatgerichtheid: gericht op gezamenlijke resultaten en de waardering hiervan. Creëer het ‘we can do it’-gevoel.
  • Verantwoordelijkheid: neem uw eigen verantwoordelijkheid serieus en uw medewerkers volgen dit voorbeeld. Stimuleer het team om elkaar op de verantwoordelijkheden aan te spreken.
  • Betrokkenheid: zorgt voor een veilig gevoel. Ook zal dit gedrag uw medewerkers stimuleren hetzelfde te doen. 
  • Conflictvaardigheid: blijf objectief en stuur zo nodig de discussie. Vertrouw op uw medewerkers. Goed conflictgedrag doet volgen.
  • Kwetsbaarheid: zorg voor een veilige omgeving waarin zaken bespreken, voelen, ervaren, beleven en ontdekken mogelijk zijn. 

Meer weten over voorbeeldgedrag? Wij werken graag met u aan een kwaliteitsgerichte cultuur. Bekijk het dossier Cultuur en gedrag op onze website of meld u direct aan voor het SRA-Cultuur- en gedragsonderzoek.