Sla menu over
Kwaliteit die verbindt

Welke veranderingen ga je doorvoeren? En wanneer?

Praatplaat Transportsector - Stap 6: Acties

Het missiedocument en de veranderstrategie vertalen zich in concrete acties en activiteiten. Het is van belang om in kaart te brengen welke veranderingen je klant wil realiseren, wanneer welke informatie daarvoor nodig is en waar en hoe het de interne organisatie zal beïnvloeden.

ActiesChecklist / vragen voor je klant

  • Welke concrete veranderingen ga je doorvoeren?
  • Wanneer wil je de beoogde verandering realiseren?
  • Welke data heb je daarvoor nodig?
  • Waar raken de veranderingen die je wil doorvoeren je interne organisatie (IT-processen, menselijk kapitaal, structuur)?
  • Welke andere randvoorwaarden zijn van belang? (denk aan: heb je ESG-software in gebruik? Is er een ESG-boekhouding gekoppeld aan bijvoorbeeld de rittenadministratie?)
Tip!

Veel bedrijven slaan de stap hierboven over, maar wees er scherp op. Kijk met je klant eerst naar wat hij wil gaan veranderen en wanneer hij die veranderingen wil realiseren. Wat heeft je klant daarvoor nodig (IT-processen, menselijk kapitaal, structuur, software, data et cetera)? Wat heeft hij al in huis? Wat is de kwaliteit ervan? Wat is er nieuw nodig?

Bekijk alle stappen