Sla menu over
Kwaliteit die verbindt

Adviseren van een mkb-onderneming in zwaar weer

Help uw klant op de weg naar herstel
Als accountant krijgt u steeds vaker te maken met klanten die in zwaar weer verkeren. Herken tijdig de signalen en help uw klant naar een financieel gezonde toekomst.

Overzicht

Bestemd voor

Corporate finance adviseur, Accountant in business, Teamleider/Relatiebeheerder, Accountant vennoot/medewerker

Leerdoelen

Ik ben in staat om:

  • Tijdig te signaleren en te handelen wanneer mijn klant in zwaar weer komt.

Inhoud

Als accountant krijgt u steeds vaker te maken met klanten die in zwaar weer verkeren. Herken tijdig de signalen en help uw klant naar een financieel gezonde toekomst.

U heeft een belangrijke rol wanneer uw klant in moeilijkheden verkeert. Hoe begeleidt u uw klant weer naar een financieel gezonde onderneming? Hoe stelt u een realistische scenarioanalyse op? Welke stappen zet u voor een effectieve turnaround? En op welke manier krijgt u alle partijen mee in de plannen?

Met voorbeelden van uitdagende praktijkcases versterkt u uw rol als adviseur. U krijgt praktische handvatten voor advisering op het gebied van strategie, (her)financiering en organisatieverandering, maar ook conflicthantering en onderhandeling komen aan bod.

  • Signaleren van (financiële) problemen
  • De stappen voor een effectieve turnaround
  • Herstelscenario’s opstellen: ieder plan A heeft ook een plan B nodig
  • Omgaan met de psychologie van ondernemers in zwaar weer
  • Succesvol onderhandelen met fiscus, aandeelhouders en bankiers
  • Financiering van turnaround en herstructurering
  • Borgen van resultaat

Docent(en)

Erik in ’t Groen

Erik in 't Groen MSc

Erik in 't Groen MSc RV is als herstructureringsspecialist actief bij PwC en is voormalig Bijzonder Beheer bankier.

Contact

Chantal de Klein

Chantal de Klein

Projectmanager Educatie
Team Incompany

Incompany? Informeer naar de mogelijkheden