Uw klant wil zijn onderneming verkopen. Wat is een goed moment, wat kunt u samen met uw klant doen om waarde toe te voegen en wat is uw rol als accountant?
Een succesvolle verkoop van een bedrijf start met een gedegen voorbereiding! Samen met uw klant moet u kijken naar het verdienmodel en de overdraagbaarheid van de onderneming. Hoe kunt u het verkoopproces het beste inrichten? Welke rol speelt bedrijfswaardering daarin? En hoe vindt en benadert u een mogelijke koper?
Leer wat u moet doen om de waarde en prijs te onderbouwen en het verkoopproces efficiënt te laten verlopen. (Her)ken de verschillende fases in het verkoopproces en beoordeel of een verkoop van de onderneming van uw klant haalbaar is.
- De principes van de DCF-methode en waardecreatie
- Van waarde naar prijs (Equity Bridge en koopprijsaanpassingen)
- Belangrijke verkoopoverwegingen en het verkoopproces
- Welke verkoopscenario’s zijn er en wanneer past u welke toe?
- Het verkoop klaar maken van een accountantskantoor