Maak een vliegende start in het SRA-Kantoor! U heeft net uw opleiding afgerond en bent sinds kort werkzaam bij een SRA-kantoor. Zorg dat u álle basisprincipes van het werken in een accountantskantoor kent.
Tijdens uw opleiding heeft u al de nodige theoretische kennis opgedaan, maar hoe werkt het in de praktijk bij uw nieuwe werkgever? Wat zijn de belangrijkste basisprincipes van het accountantsberoep? En wat zijn de meest voorkomende werkzaamheden waar u mee te maken krijgt in het SRA-kantoor? Hoe integreert u het kwaliteitsdenken vanaf dag één in uw werkzaamheden? Tijdens deze cursus ontvangt u praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt in uw praktijk.
Overzicht
Datum & tijd:
Groepsgrootte:
|
in overleg te bepalen
maximaal 20 deelnemers
|
Uw docent
Mr. drs. Winfred Merkus RA
Winfred Merkus is zelfstandig gevestigd accountant en regiocoördinator van de SRA-Reviewcommissie.
|
Resultaat
U bent op de hoogte van de basisprincipes van het accountantsberoep. U weet wat er van u verwacht wordt om een succesvolle start te maken binnen uw kantoor.
Inhoud
- De organisatie van het SRA-kantoor
- Verschillen tussen de samenstel- en auditpraktijk
- Werken in een gemengde praktijk
- Het belang van een goed dossier
- Kwaliteitsdenken integreren in werkzaamheden
- Opdracht en opdrachtplanning
- Waar letten reviewers op?
- Praktijkvoorbeelden
Voor wie?
- Beginnend assistent-accountant