Sla menu over
Kwaliteit die verbindt
  • Publicatiedatum:28-04-2025

Van scrollen naar impact: hoe SRA jongeren raakt met echte verhalen

De online arbeidsmarktcampagne voor studenten en starters: Jouw wereldbaan dichtbij!

Wist je dat SRA ook online actief campagne voert om studenten en starters kennis te laten maken met de wereld van het SRA-kantoor? Misschien niet en juist daarom brengen we je graag op de hoogte van de resultaten van de afgelopen campagneperiode. Met deze campagne zetten we vol in op zichtbaarheid. Niet om direct vacatures te vullen, maar om jongeren te laten zien wat het werken bij een SRA-kantoor écht inhoudt. En dat werkt.

SRA: Jouw wereldbaan dichtbij

Meer awareness, meer verbinding

Met de campagne 'Jouw wereldbaan dichtbij', die sinds september 2021 loopt, zetten we sterk in op de meerwaarde van het werken bij een SRA-kantoor. We laten zien dat er altijd een SRA-kantoor in de buurt is. Een plek waar je snel met de klant aan tafel zit en professionele impact maakt, midden in de dynamiek van het mkb.

We richten ons met deze campagne niet alleen op studenten, maar ook op starters en young professionals. Centraal staat: het échte verhaal van werken bij een SRA-kantoor. Geen gladde reclamepraat, maar authentieke content: vlogs, snippets en korte video's van (young) professionals die vertellen over hun ervaringen, doorgroeimogelijkheden en de informele sfeer op kantoor.

Meer bekendheid via Instagram en TikTok

Tussen half februari en eind maart 2025 liepen er advertenties op Instagram en TikTok, speciaal gericht op studenten en jonge professionals. Het doel: SRA en de aangesloten kantoren bekender maken bij een jongere doelgroep.

Dat is gelukt:

  • Instagram: ruim 200.000 impressies (voorheen ca. 100.000)
  • TikTok: maar liefst 1,2 miljoen impressies (voorheen ca. 600.000)

Een verdubbeling van het bereik op beide platformen!

Wat werkte goed?

Op Instagram zien we dat de video 'One day in a life' het beste presteert. Dat was ook de vorige keer al zo. Het geeft een herkenbaar en eerlijk beeld van een dag bij een SRA-kantoor en dat blijkt aan te spreken.

Op TikTok deden vooral de korte video's het goed. De Pizza-video en One day in a life trokken de meeste aandacht. We merken wel dat het per periode verschilt welke korte video het best scoort. Daarom blijven we afwisselen in stijl en inhoud, dat werkt het best. Benieuwd hoe deze video's eruit zien? Bekijk ze hier.

Waarom deze campagne?

We willen jongeren laten zien dat een wereldbaan niet per se in de Randstad hoeft te liggen; er zit bijna altijd wel een SRA-kantoor bij hen in de buurt. Een plek waar je snel verantwoordelijkheid krijgt, de klant écht leert kennen en de impact van je werk direct ziet. Veel studenten en starters weten nog niet wat de mkb-praktijk te bieden heeft. Met deze campagne hopen we dat beeld te veranderen.

We maken daarbij gebruik van verhalen van (jonge) professionals, stagiaires en collega's van onze kantoren. Geen gelikte reclame, maar eerlijke verhalen over doorgroeimogelijkheden, samenwerking, lokaal werken, klantcontact en de informele sfeer op kantoor.

Samen met jou als lid

De kracht van deze campagne zit in de samenwerking met jou als lid. We werken nauw samen met kantoren, hogescholen en studieverenigingen om studenten en starters te bereiken en te laten zien wat er mogelijk is binnen een SRA-kantoor.

Via www.jouwwereldbaandichtbij.nl kunnen geïnteresseerden snel ontdekken welke kantoren er bij hen in de buurt zitten. Zorg er dus voor dat jouw profiel daar helemaal up-to-date is. Je kunt gemakkelijk aanvullende informatie sturen naar studenten@sra.nl.

Zelf video's inzetten?

We hebben een aantal korte TikTok-video’s gemaakt die je ook op je eigen website of social media kunt delen. Je vindt ze hier.

Vorm

Heb je vragen of ideeën over de campagne? We horen graag van je. Want hoe meer we samen laten zien wat een SRA-kantoor uniek maakt, hoe beter we jongeren kunnen laten ontdekken dat hun wereldbaan dichterbij is dan ze denken.

Claudia Bergkamp

Claudia Bergkamp

Projectmanager Arbeidsmarktcommunicatie
Benthe Witlox

Benthe Witlox

Medewerker Corporate evenementen