Sla menu over
Thuis in uw branche

Ken uw klant! Doorzie het verhaal achter de cijfers

Stel de juiste vragen en verbeter de klantrelatie
Het ‘Ken-uw-klant-principe’ is een voorwaarde om zaken te doen als accountantskantoor. Wat speelt er zich allemaal af achter de cijfers en hoe creëert u meer verbinding met uw klant?

Overzicht

Bestemd voor

Accountant vennoot/medewerker, Teamleider/Relatiebeheerder

Leerdoelen

Ik ben in staat om:

  • Klantgerichter te werken en te adviseren.

Inhoud

Het ‘Ken-uw-klant-principe’ is een voorwaarde om zaken te doen als accountantskantoor. Wat speelt er zich allemaal af achter de cijfers en hoe creëert u meer verbinding met uw klant? 

U kent uw klant door en door. Of toch niet helemaal? Waar haalt uw klant zijn omzet vandaan en waar zitten zijn winstgevende en verlieslijdende activiteiten? Met een duidelijk stappenplan gaat u het gesprek aan met uw klant. Zo leert u de onderneming én de klant op een andere manier kennen en krijgt u een goed inzicht in de onderneming. U hebt een betere basis om in te schatten of de plannen en ambities van uw klant haalbaar zijn. Bovendien bent u voorbereid op vragen van andere stakeholders zoals financiers, de AFM en de Belastingdienst.  

Een goede band met uw klant betaalt zich dubbel en dwars terug. Leer in deze cursus hoe u de juiste vragen stelt en dichter bij de ondernemer én de onderneming te staan.  

  • Impact van key drivers en resources op de strategie 
  • Genereren van concurrentievoordeel 
  • Waardecreactie en -kapitalisatie 
  • Ambities van uw klant vertalen naar concrete acties 
  • Voorbereiding van het klantgesprek 
  • Bevindingen vertalen naar adviezen 

Docent(en)

René Timmer

Drs. René Timmer MBA CMC

Drs. René Timmer MBA CMC is werkzaam als Director Business Advisory bij Mazars en verbonden aan Nyenrode Business Universiteit als docent, examinator en kerngroepvoorzitter. 

Contact

Chantal de Klein

Chantal de Klein

Projectmanager Educatie
Team Incompany

Incompany? Informeer naar de mogelijkheden