Het ‘Ken-uw-klant-principe’ is een voorwaarde om zaken te doen als accountantskantoor. Wat speelt er zich allemaal af achter de cijfers en hoe creëert u meer verbinding met uw klant?
U kent uw klant door en door. Of toch niet helemaal? Waar haalt uw klant zijn omzet vandaan en waar zitten zijn winstgevende en verlieslijdende activiteiten? Met een duidelijk stappenplan gaat u het gesprek aan met uw klant. Zo leert u de onderneming én de klant op een andere manier kennen en krijgt u een goed inzicht in de onderneming. U hebt een betere basis om in te schatten of de plannen en ambities van uw klant haalbaar zijn. Bovendien bent u voorbereid op vragen van andere stakeholders zoals financiers, de AFM en de Belastingdienst.
Een goede band met uw klant betaalt zich dubbel en dwars terug. Leer in deze cursus hoe u de juiste vragen stelt en dichter bij de ondernemer én de onderneming te staan.
- Impact van key drivers en resources op de strategie
- Genereren van concurrentievoordeel
- Waardecreactie en -kapitalisatie
- Ambities van uw klant vertalen naar concrete acties
- Voorbereiding van het klantgesprek
- Bevindingen vertalen naar adviezen