Klantgericht adviseren voor trainees
Overzicht
Trainee
Ik ben in staat om:
- Adviesmogelijkheden sneller te signaleren en gestructureerde adviesgesprekken te voeren.
- De principes van argumenteren en overtuigen toe te passen bij mijn klant.
Inhoud
Als trainee in de mkb-praktijk is het van essentieel belang dat u uw adviesvaardigheden ontwikkelt. Maar hoe voert u nou zo’n adviesgesprek?
Naast het adviseren zelf, moet u advieskansen kunnen signaleren. Deze adviesmogelijkheden bespreekt u met de klant; zowel mondeling als schriftelijk. Wat kunt u zelf al doen en hoe bereidt u een advies voor?
In deze training leert u inspelen op (signaleren van) de adviesvraag van de klant. U ontdekt hoe u een soepel lopend adviesproces en een gestructureerd adviesgesprek kunt opbouwen. U zet een belangrijke stap richting de allround adviseur van uw klant.
- Signaleren van advies(kansen)
- Het voeren van een adviesgesprek
- Aandachtspunten bij schriftelijk adviseren
- Argumenteren en overtuigen van de klant
- Omgaan met weerstand vanuit de klant
- Presenteren van advies en introduceren van een collega
Bijzonderheden
Dit is training 1 van jaar 2 van het geaccrediteerde trainingsprogramma van de Praktijkopleiding MKB.
Tijdens deze training komen de volgende generieke CEA-eindtermen aan bod: 1, 2, 3, 5, 7, 10, 11, 13, 15, 20 en 21.
In verband met de effectiviteit adviseren wij u sterk de trainingen in de volgende volgorde te volgen: ‘Klantgericht adviseren voor trainees (alleen MKB variant)’, ‘Professionele beroepshouding voor trainees’ en ten slotte ’Overtuigend communiceren bij conflicten voor trainees’. Als u de Assurance variant volgt dan start u met de cursus: ‘Interviewtechnieken voor trainees’ in plaats van ‘Klantgericht adviseren voor trainees’. Mocht u hiervan afwijken, let dan wel op de spreiding van uw intervisiemomenten door het jaar heen. Dit zal uw eigen leerrendement van deze bijeenkomsten ten goede komen.
Locatie & Datum
Docent(en)
Werner Hoenders
Werner Hoenders is vaardigheidstrainer bij SRA.