U wilt u uw diensten aan de man brengen, maar zonder te commercieel over te komen. Leer adviserend verkopen nog beter beheersen.
Verkopen wordt vaak gezien als het zenden en opdringen van bepaalde diensten. Dit past niet binnen de accountancy. Als accountant bent u namelijk van de inhoud en geen verkoper. Herkent u dit? Hoe kunt u, zonder opdringen, uw waarde voor de klant en daarmee uw omzet vergroten?
Hoe sluit u beter aan op de wensen van uw klanten? Hoe kunt u met minder energie meer uit uw klanten halen? In deze cursus leert u meer vraaggestuurd te opereren in plaats van aanbodgericht.
- Uw persoonlijke kwaliteiten als verkopend adviseur benutten
- Effectief communiceren met verschillende klanttypologieën
- Fasen in een adviesproces: van contacteren naar contracteren
- Structuur van een adviesgesprek
- Omgaan met aarzelingen, tegenwerpingen en weerstand
- Verkooptechnieken: vraaggestuurd i.p.v. aanbod gedreven