Verbindende communicatie
Overzicht
Accountant vennoot/medewerker, Controleleider, Teamleider/Relatiebeheerder, Fiscalist vennoot/medewerker, Accountant in business
Ik ben in staat om:
- Beter te communiceren in gesprekken met klanten en collega’s.
- Weerstand en conflicten makkelijker om te buigen naar samenwerking.
Inhoud
Tijdens de cursus Verbindende communicatie behandelen we de volgende onderwerpen:
- Twee dynamieken in ieder mens: ‘de jakhals’ en ‘de giraf’
- Bewustwording van hoe makkelijk we oordelen met onze woorden en hoe we dat kunnen omvormen naar niet-oordelende en empathische taal
- Wat is empathie en hoe luistert u empathisch naar een ander?
- Communiceren op behoefteniveau in plaats van gedragsniveau
- Omgaan met weerstand, irritatie en conflicten
- Nee kunnen zeggen en nee kunnen ontvangen zonder u daarbij vervelend te voelen
Locatie & Datum
Docent(en)

Carole Beelen
Carole Beelen is trainer in communicatie-, management- en salesvaardigheden.
Contact
