Proactief relatiebeheer
Overzicht
Teamleider/Relatiebeheerder, Accountant vennoot/medewerker, Zelfstandig assistent-accountant
Ik ben in staat om:
- Duurzame klantrelaties verder te ontwikkelen
- Meer waarde te halen uit mijn klantrelaties
Inhoud
U wilt een loyale vertrouwensrelatie met uw klanten ontwikkelen en meedenken in de (strategische) uitdagingen van uw klanten. Bent u de ondernemende sparringpartner van uw klanten?
De belangrijkste reden voor klanten om over te stappen naar een andere dienstverlener is het ontbreken van aandacht en betrokkenheid bij hun organisatie, blijkt uit onderzoek. Meedenken wordt gewaardeerd. Om het verschil te kunnen maken voor uw klanten is meer nodig dan een goede inhoudelijke opdrachtuitvoering.
Hoe voorkomt u als adviseur dat u als ‘inwisselbaar’ (en dus ‘te duur’) wordt ervaren door uw klanten? En hoe zorgt u er als relatiebeheerder voor dat klanten ambassadeurs van u worden? Tijdens deze training krijgt u inzicht in het ontwikkelen van duurzame en loyale klantrelaties en leert u om proactief uw relaties te ontwikkelen.
- Succesfactoren in het ontwikkelen van klant loyaliteit
- Interventies om klantloyaliteit structureel vorm te geven
- Denken vanuit de organisatie en de ontwikkelingen van de klant.
- Vraag- en aanbodgericht kunnen adviseren (urgentie kunnen creëren bij klanten)
- Omgaan met aarzelingen, tegenwerpingen en weerstand
Locatie & Datum
Docent(en)
Theo Went
Theo Went is senior trainer en adviseur bij Interaction Groep.