Effectief communiceren en handelen betekent uw stijl afstemmen op de ander. Hierdoor verbetert uw relatie en samenwerking met de ander en vergroot u uw impact.
U heeft dagelijks contact met collega’s en klanten; mensen die andere drijfveren en behoeften hebben en daardoor anders communiceren en handelen. Met de ene persoon klikt het beter dan met de ander. Maar hoe zorgt u ervoor dat u ook goed aansluit bij mensen die andere eigenschapen en drijfveren hebben?
In de praktische DISC training krijgt u inzicht in uw eigen stijl en andere veelvoorkomende gedragsstijlen. Hierdoor leert u uw communicatie en gedrag af te stemmen op klanten en collega’s, waarmee u uw impact vergroot.
- Uw drijfveren, kwaliteiten en voorkeursgedragingen
- Hoe komt u over op anderen?
- Hoe reageert en werkt u onder druk?
- Verschillende persoonlijkheidsstijlen volgens DISC
- Hoe om te gaan met andere stijlen?
- Beter aansluiten bij het gedrag van uw collega’s en klanten
Vooraf vragen wij u om een DISC-analyse te doen van maximaal 10 minuten. De analyse bestaat uit een korte online vragenlijst en geeft inzicht in uw eigen kwaliteiten en drijfveren.