Klantgericht schrijven
Overzicht
Accountant in business, Gevorderd assistent-accountant, Beginnend assistent-accountant, Zelfstandig assistent-accountant, Teamleider/Relatiebeheerder, Junior belastingadviseur
Ik ben in staat om:
- Mijn vakkennis te vertalen naar een heldere tekst voor mijn klant.
- Op een overtuigende en commercieel aantrekkelijke manier teksten te schrijven.
Inhoud
Het schriftelijk overbrengen van uw boodschap blijft een uitdaging. Sluit aan bij de beleving van uw klant, zodat u gedaan krijgt wat u wilt!
Een antwoord op een vraag per e-mail, een schriftelijke bevestiging van een mondeling advies of een uitgebreide memo. Wanneer u schriftelijk adviseert, moet uw e-mail, brief of memo overtuigen. Om hierin te slagen, moet u uw vakkennis vertalen in begrijpelijke taal. Daarbij kunt u soms gebruikmaken van modelteksten, maar meestal moet u schrijven vanuit uw eigen deskundigheid én vanuit het perspectief van de klant.
In deze training leert u klantgerichte maatwerkteksten schrijven. Hoe ziet een goede adviesbrief of rapportage eruit? En welke werkwijze levert een goed, maar ook snel resultaat op? U werkt met uw eigen teksten. Hierdoor zijn de schrijftips direct toepasbaar.
- Vraag van klant vertalen naar tekstopbouw
- De klant centraal stellen in uw (advies)tekst
- Stappen in het schrijfproces
- Commercieel aantrekkelijk schrijven
- Begrijpelijk formuleren
- Structuurtips voor uw teksten
Locatie & Datum
Docent(en)
Drs. Bregje de Lannoy-Walenkamp
Drs. Bregje de Lannoy-Walenkamp is trainer/adviseur in schriftelijke communicatie.
Ervaringen
“De cursus laat je anders kijken naar (zelfs je zelfgeschreven) teksten. Daarnaast zorgt de cursus voor een duidelijk overzicht van hoe je teksten moet opbouwen en adviezen moet insteken. Ik vond het erg leerzaam en ik heb er zeker zaken uit kunnen halen die ik kan toepassen in de praktijk.