Het schriftelijk overbrengen van uw boodschap blijft een uitdaging. Sluit aan bij de beleving van uw klant, zodat u gedaan krijgt wat u wilt!
Een antwoord op een vraag per e-mail, een schriftelijke bevestiging van een mondeling advies of een uitgebreide memo. Wanneer u schriftelijk adviseert, moet uw e-mail, brief of memo overtuigen. Om hierin te slagen, moet u uw vakkennis vertalen in begrijpelijke taal. Daarbij kunt u soms gebruikmaken van modelteksten, maar meestal moet u schrijven vanuit uw eigen deskundigheid én vanuit het perspectief van de klant.
In deze training leert u klantgerichte maatwerkteksten schrijven. Hoe ziet een goede adviesbrief of rapportage eruit? En welke werkwijze levert een goed, maar ook snel resultaat op? U werkt met uw eigen teksten. Hierdoor zijn de schrijftips direct toepasbaar.
- Vraag van klant vertalen naar tekstopbouw
- De klant centraal stellen in uw (advies)tekst
- Stappen in het schrijfproces
- Commercieel aantrekkelijk schrijven
- Begrijpelijk formuleren
- Structuurtips voor uw teksten
Tijdens deze training komen de volgende generieke CEA-eindtermen aan bod: 5 en 13.