Sla menu over
Thuis in uw branche

Tweedaagse training Adviesvaardigheden

Alleen incompany
Neemt u ook steeds meer een adviserende rol aan richting uw klant? Leer in deze tweedaagse training hoe u nog meer waarde haalt uit uw klant, zónder te commercieel over te komen.

Overzicht

Bestemd voor

Zelfstandig assistent-accountant, Gevorderd assistent-accountant, Hoofd Salarisadministratie, Teamleider/Relatiebeheerder, Fiscalist vennoot/medewerker, Accountant vennoot/medewerker

Leerdoelen

Ik ben in staat om:

  • Mijn relatie met de klant te verdiepen en meer waarde te halen uit mijn klantrelaties.
  • Advieskansen te signaleren en te vertalen naar waardevolle adviezen voor de mkb-ondernemer.

Inhoud

Neemt u ook steeds meer een adviserende rol aan richting uw klant? Leer in deze tweedaagse training hoe u nog meer waarde haalt uit uw klant, zónder te commercieel over te komen.

De mkb-ondernemer verwacht steeds meer dat de accountant van nu, niet alleen een expert is op het gebied van cijfers en financiële rapportages, maar juist als strategische sparringpartner fungeert en adviseert bij de diverse (strategische) uitdagingen. Een sterke basis in adviesvaardigheden is dan ook essentieel om deze rol goed te vervullen.

In deze praktische en interactieve training leert u adviesvaardigheden toe te passen en om te gaan met lastige situaties (bijvoorbeeld bij weerstand). Ook krijgt u handvatten en tips om uw rol als (strategisch) adviseur proactief in te vullen. Het geleerde is direct toepasbaar in de praktijk.

Voorbeeld van een maatwerkprogramma:

Dag 1

  • 4 A’s structuur: Opbouw van het professionele klantgesprek
  • Inventarisatie behoefte en verwachting(en) klant
  • Vertrouwen winnen en aansluiten op de stijl en behoefte van de klant
  • Signaleren van advieskansen
  • Overtuigend uw propositie presenteren

Dag 2

  • FOPEN: vraagtechniek, expliciet maken van impliciete behoefte van de klant
  • Elegant omgaan met kritische vragen/bezwaren, weerstand en/of klachten
  • Bijsturen van vaardigheden
  • Doortastend afsluiten en commitment krijgen met behoud van goede relatie
  • Middag: oefenen met eigen casuïstiek met een trainingsacteur

Deze tweedaagse training wordt alleen incompany aangeboden. Voor meer informatie of een vrijblijvende offerte kunt u contact opnemen met het incompany team, incompany@sra.nl.

  • Maatwerk: Het programma wordt op maat gemaakt naar de wensen en leerdoelen van het kantoor en deelnemers.
  • Voorafgaand aan de training ontvangen de deelnemers een intakeformulier, zodat de trainer een goed beeld krijgt van de leerdoelen en de training hierop aanpast.
  • De deelnemers krijgen aan het einde van dag 1 een opdracht mee om het geleerde toe te passen in de praktijk. Voor een optimaal leerrendement is het wenselijk om dag 2 van de training minimaal 2 weken later in te plannen.
  • Tijdens dag 2 is er in de middag een trainingsacteur aanwezig.

Ervaringen

  • "Ik denk dat deze cursus voor iedereen zeer leerzaam is, ongeacht de huidige vaardigheden die iemand heeft als het gaat om gesprekstechnieken en adviesvaardigheden. Iedereen kan hier wat van leren en de interactie tijdens de cursusdag zorgen ervoor dat het voor niemand saai is"
  • "Het was een zeer leerzame training. De docent heeft ons in twee dagen op een zeer actieve manier veel kennis bijgebracht. Ik zou de cursus aan iedereen aanraden"
  • "Een mooie combinatie tussen theorie en oefenen met situaties uit de praktijk"
  • "Dit is echt een cursus waar je leert waar jezelf kansen laat liggen, handvaten krijgt die je ook werkelijk in de praktijk kan toepassen en een andere kijk krijgt op je gesprekken"
  • "Praktijkgericht en ik heb reeds een en ander in de praktijk kunnen brengen. Dat heeft me dus al iets gebracht"

 

Contact

Team Incompany

Incompany? Informeer naar de mogelijkheden